Fooriteoloogiast

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1303 kommentaari.

33338, 2005-06-28 20:17:14

ükks tegelane tahab kanngessti txesstada et kuj kasutada kellegi lúulu sis saab ka lúulu tegelikkusekspidada. ehk mitte millegagi txesstatakse mitte midagit ehk ise ennast.

tsukts, kadakakreeklasele, 2005-06-28 20:18:59

Panu uuk mõõga nurka ja võttis selle asemel adra, kuid ega siis ilus asi tegevuseta olla saa, haaras selle meie kadakakreeklane ja kus kukkus lahmima :o)))

Olid sinagi uskmatu, olid uskmatud enamik siinsetest ristisõdalastest, nagu te ise seda väidate, kas siis sel ajal olite te kurjusega sinasõbrad ja alles tõestamata väljamõeldised muutsid teid normaalseteks inimesteks?

priit kelder, 2005-06-28 20:27:48

Numbrimees, kahedega: luba tunnistada, et su metodoloogia lonkab kolme jalga pidi. Sinu meelest kristlusest rääkimine siis välistabki igasuguse kainuse ja ratsionaalsuse, või ka mingit sorti teadusliku lähenemise. Kui piirduda üksnes ristiusuliste omaendi halleluujatega, siis küll kipub asi lamedaks minema. Ja vaata kristlustki ajalooliselt - kõige suuremq solgiga on nad ise endid üle võõbanud ju, ja justnimelt oma häbematu, pindakäiva silmakirjalikkusega. Ja selle vastu ma veidi esinengi siin. Ka müüte istutasid esmakõige usulised ise, võiksid seda ajaloost õppida, kullake.

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:29:16

Mina teen siin selliseid üldistusi, mis on neutraalsed.

On lihtsalt kaht tüüpi inimesi:

A
ühtedel on “Õige vs. Vale” (nad ütlevad ka “Õige” vs. “Väär”) küsimus küsimus küsimus teadmisest

B
teistel on “Õige vs. Vale” (nemad tavaliselt selle asemel “Õige” vs. “Väär” ei ütle) küsimus eetikast

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:31:26

Mina olen B ja A-rahvas tegeleb minu arvates kogu aeg põhiliselt Kostariika tarakanidega, mis mulle korda ei lähe.

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:33:05

Ma arvan, et lõppkokkuvõttes on A ja B ükssama, ainult et neid probleemideta ükski inimene üheks ja samaks teisendada ei suuda. Seda suudab ainult Jumal üksi.

tsukts, kadakakreeklasele, 2005-06-28 20:36:12

Hans, 2005-06-28 18:20:34
Smiley ehk naeratus on priidule tundmatu müstilne sümbol? Issa ristike!
Süngelt hukku ja kadu manavad antiikautorid on selle ehk mainimata unustanud, ja kõuepilvena tõsiselt oma habrast maailmapilti kaitsvad skeptikud ei taha sellest rääkida, kuid naeratus on sihandne isevärki grimass, mis tekib inimese näole siis, kui ta rõõmus on.

Ei tahaks küll Hansukese suurt ja siirast rõõmu rikkuda, aga mis teha, tsukts on tsukts on tsukts

Kui sa oleksid vaadanud kasvõi sedasama linki, mille nipitiri nii lahkelt välja pakkus, siis leidnuks sa sealt ka sellise isevärki värgi.

:-( Frowning smiley. User did not like that last statement or is upset or depressed about something.

Kah smiley ehk naeratus, meie Hansukese määratluse järgi...
Pean sind kurvastama - see grimass, mida sa peeglist oma näol näed - ei ole naeratus :o)

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:36:25

tsukts:
_Olid sinagi uskmatu, olid uskmatud enamik siinsetest ristisõdalastest, nagu te ise seda väidate, kas siis sel ajal olite te kurjusega sinasõbrad ja alles tõestamata väljamõeldised muutsid teid normaalseteks inimesteks?_

Minu puhul tõesti. Ainult läbi selle nn. “tõestamata väljamõeldise” sain ju ära rääkida oma case'i.

Täna Viru Keskuses silmasin raamatupoes raamatupealkirja “Mees, kellel polnud lugu”.
Kohe jäi loomulikult silm peale. Iiri saagade raamat. Nimilugu oli täpselt minust ja minu case'ist!

tsukts, 2005-06-28 20:37:11

Sry. Eelmine oli ikka Hansule.

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:42:14

See iiri saaga oli ühest vitsakorjajast Brianist, kes ei osanud midagi muud teha, kui ainult vitsu korjata ja oli üks jõle booring tüüp. Siis sattus ta kord vitsu korjama haldjarahva orgu. Haldjarahvas tegi temaga seitse imet. Pärast seda oli Brian nagu ümber sündinud: kuhu läks, seal ainult rääkis ja rääkis ja mängis vilespilli ja rääkis ja tantsis jne. Vaat nüüd said kõik teda armastada! :)

tsukts, 2005-06-28 20:45:44

No oletame, et enne usku pööramist olid sa massimõrvar, aga kas sind ümbritsesid sel ajal massimõrvarid. Ma pean silmas neid, kes ei uskunud ega usu praegugi väljamõeldisi?

Mis ühist on religioonil ja moraalil?

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:46:48

Aga kas te seda tahate teada, mis meil esmaspäeval meie retkel mööda marsruuti Lasnamäe-Kolga-Käsmu-Kukruse tuhamägi-Valge hobu kõrts-Jõhvi-Pätsu Oru park-Sillamäe Versailles'i trepid-Sillamäe kirev vene kalmistu-Sinimägede okasrist-Narva-Jõesuu kadunud tsivilisatsioon-Narva jõesuu kai-Narva raekoda-Riigipiir-Lasnamäe juhtus?

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:48:36

Oi tsukts, ma olin enne ristiuskseks saamiks palju hullem kui massimõrvar: ma võtsin järjest kõigil Kostariika tarakanidel tagumised vasakud jalad otsast, et nende karvade struktuuri uurida (metafoor minu tegevusest eesti keele alal).

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:51:23

Tsukts, Sa loed mind tendentslikult. Ma mitte ei anna B-inimesena hinnangut A-inimestele, vaid lihtsalt sedastan, et inimesed siin via-s kes just hiljuti kirgliselt vaidlesid, jagunesid minu arust kaheks - A-inimesteks (minu full respekt A-inimestele koogutab!) ja B-inimesteks.

2222, 2005-06-28 20:53:53

33338, 2005-06-28 20:17:14
Kust sa küll seda välja loed, kallis nimekaim? Luulu luuluks, kuid sellele omakorda uut sisu anda, oma äranägemise järgi juurde luuletada, see on ju luulu ruudus.

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 20:57:45

Ja kui te teaksite, mis täna kellakuue Püha Missa ajal juhtus. Nagu tavaliselt ikka teisipäeviti on meid üsna vähe isa Guy Mõtliku Missa eel kirikus. Järsku praktiliselt ühe hetkega kirik täis poolenisti ungari ja poolenisti poola inimesi. Kaksteist ungari preestrit peavad ungarikeelse missa. Pärast missat laulavad ungarlasewd ja poolakad vaheldumisi omi kiriklikke laule. Vaat misuke katoolne, üleilmne kirik meil. Loodan, et ükskord lähitulevikus saab Tallinnas kogeda ka filipiini ja nigeeria traditsiooni!

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 21:03:10

Aga selle Numbrimehe ja Hansu ägeda keelevaidluse kohta arvan, et selles põrkusid kaks eri eriala.
Numbrimees kaitses keelemehe-lingvisti, Hans keelemehe-filoloogi positsiooni.

tsukts, 2005-06-28 21:03:13

Ahsoo... võibolla ma tõesti ei saanud su metafooridest aru ja sa pidasid kurjuse all silmas näiteks kurgu all nohisevat rahuldunud naist?

Sel juhul olen ma sinuga isegi nõus, kui sa muidugi mulle selgitaksid, et millega ma nõus olen :o)

2222, 2005-06-28 21:03:55

priit kelder, 2005-06-28 20:27:48

Kuule mees, räägi siis teadusest, ajalooliskriitiliselt teadaolevast, kuid ära topi rooma kroonukirjanike kirjutatut ja enda kibestunud x astme tõlgendusi teaduse valda. Ristisurma teatriks ja farsiks kutsumine on vist teaduslik saavutus? Sõnaga, ja muud ma õieti polegi tahtnud öelda, kui et - Priit Keldri arusaam kristlusest on äärmiselt silmakirjalik ning tendentslik

Θωμας Χαραφορος., 2005-06-28 21:05:43

Ot midagi tahtsin nagu veel kirjutada...
Ah jah, lubasin ju lausa midagi... Aga mida ometi!?! Aga nädsa meelest läind! Keele kohta lubasin vist kirjutada, kui Andrus minu keelekontseptsiooni kohta küsis... Või oli midagi muud... Nädsa põle meelen!

***