Fooriteoloogiast

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1303 kommentaari.

DiaTheo, 2005-06-20 13:43:32

Tänud, Ti!

See oli just see, mis asja selgitas. Ergutusimpulss on antud, ehk jõuan kunagi ülelugemisenigi:-)

Konsultant, 2005-06-20 15:59:13

Pisut halenaljakas, kuidas mõned õpetatud taadid targutavad nõrkemiseni, tõestamaks et inimene on nagu algloom, keda panevad liikuma tema jalad... ja teised taadid tõestavad, et inimest liigutab keegi kõrgel ja kaugel resideeruv Jumal.

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2005-06-20 21:52:54

See TERVIK ikka...minu meelest.:))

Konsultant, 2005-06-20 22:12:32

See TERVIK ikka...minu meelest.:))

Lühinägelik inimene näeb kõike kui üht TERVIKUT... ühtlaselt ähmase laiguna.

andrus, 2005-06-20 23:41:45

Jumal on kui mitte muud siis ratsionaalsel tasandil kindlasti maailmapilti korrastav printsiip. Kõige eeldatava algpõhjus ja lõppeesmärk ning seega ka kõige varjatud mõtestatus.

Kindlasti annab see turvatunnet. Saab ka tükkidega elada ja oodata et viimati pakub teadus kunagi miskit terviklikumat. Ei paku, terviklikumat kindlasti mitte.

Seega ei eristu inimesed usklasteks või mitte. Eristuvad aga parimal juhul vaid graduaalsel tasandil. Elik ka kõige enesekindlama ateisti ilmavaates on maagilisi arusaamu ning ei saa kristlanegi või kestahes muu hakkama ilma ratsionaalsete ehk teaduslike arutlustega asjade seostest.

Vanasti oli tark see kes teadis kui vana on päike (õige vastus 1 päev sest ta sureb iga õhta ja sünnib taas iga hommik) Selline trikster oli tõeline tarkpea ning esindas paidetud tarkust. Oli teadlane /maag tänases mõttes. Või siis see kes teadis asjade sünnisõnu (birthspells). Tänane sünnisõnade teadja algosakeste/kropuskulite valles on näiteks Hele aga targaks teda enam samas mõttes ei peeta kuna teadus on ära sekulariseerunud. Nii ära peab ta isegi oma muudele tarvetele pigem religioonist vastust otsima.

Oot mis ma nüüd öelda tahtsin. Ei tule enam meelde.

Ah soo jah niiet vahe ei ole terminites (a la Jumal) nagu tavaliselt arvatakse. Vahe on tegelt graduaalsuses. Voot nii. Mõne jaoks sobitub kõik süsteemi. Või siis sobitatakse. Teised ütlevad et see on sobing. Aga nad omavad ometi miskit aimdust omast süteemist või vähemasti selle lootust. Et teadus saab kogu enam teada ja varsti teab ta veel palju enam ja siis on hästi. Postmodernism on selle küll selgeks teinud et me oleme tõekonstrueerijad, nii kogukondlikul kui ka isiklikul tasandil.

Ja P.S. kas ma ei saa siis korragi ära käia ilma et diskusioon soikuks. Selle poolest ma ei kiida teid (Paulus).

Aga hea küll. Ilust suve.

Ti, andrus, 2005-06-21 00:39:53

*
Põhimõtteliselt olen su viimase jutuga nõus.
/jääb mõtlema korraks selle üle, et mis tähtsust sel üldse on, kas olen nõus või mitte, eks ole?.. A no olen.Lihtsalt./

Näib, et sulle on ülioluline, et maailmas
(vähemalt sinu omas) valitseks k o r d, korrastatus. Teiste sõnadega, et puuduks- kaos.
Ja selleks sobib ju Jumal päris hästi. Paneb miskitmoodigi asjad paika, süsteemi. Why not?

Samas on siiski võimalik elada oma igapäevaelu ka nii, et ei püüagi n.ö. ‘vedurist ette joosta’ ja kõigele (veel) arusaamatule omal moel vastust leida.
Las ta olla, see osa maailmast, mida me veel ei mõista, aga ka ignoreerida ei saa. Teda võib nimetada Suureks Vaimuks, Kotkaks, Allahiks.. Või üldse mitte nimetada.

Et siis.. nüüd olen samas seisus, mis sina: et mida ma õieti öelda tahtsin.. ? :)))

Ma arvan.. sul on õigus- ilusat suve soovida. Jah! :)

Ants, 2005-06-21 01:44:04

Kus sa sellist jumalat leiad, kes kõigile turvatunnet annab ja kõigil pead silitab?

Osa mu verest mäletab veel aegu, kui sai Poja maal kuningriiki tehtud.
Lootuses, et….

Aga Taevast Kuningriiki tabas üheks korda üheksa häda ja kuningal oli leepra.

Mõni seda „semiootikat” jagas, mõni ei. Minu veri sai igatahes aru, et Poeg ei taha oma maal ühtegi kristlast näha

ja nõnda saigi ta Ema vastu välja vahetatud.

Kui fooris on edasiminekuks punane tuli, siis parempöördeks võib samal ajal olla roheline.

Naised on aga tujukad ja petlikud.

Külluseaastad saavad ümber ja ta lubab üle su põldude ja vere käija rohutirtsudel, rootslastel, poolakatel, venelastel, katkul ja hallal ning tagatipuks tulevad eestlased, mis on kõigist hädadest kõige hullem.

33338, 2005-06-21 08:44:48

vaadakem, millisejd vahendejd kasutab eputamiseks vennd Anrus (esitan ned txlkkimatta vigases kirjaviisis):
Jumal
ratsionaalsel
printsiip
graduaalsel
ateisti
maagilisi
ratsionaalsete
trikster
maag
birthspells
kropuskulite
sekulariseerunud
religioonist
terminites
graduaalsuses
süsteemi
Postmodernism
-konstrueerijad
P.S.
diskusioon

lugu läkks isegi nii kaúgele et tuli txdeda:
oott mis ma nüd 'öölda tahin. ej tule enam méelde.

vennd Anrus vxjkks eesskujuvxtta ikka éelkäjjatest, kess ikka maakka mxjsstustarvestades isegi Issast Jéesusetegid.

Po, 2005-06-21 09:04:55

See

Ants, 2005-06-21 01:44:04

on küll kommide kompu mu meelest....
Ma panen selle kõrvale.

tsukts, 2005-06-21 11:32:31

DiaTheo, 2005-06-20 12:15:57

Satud sina kogemata kombel peegli ette ja märkad, et sul on nina tahmane... tegelt see põle eriti hea näide, mängime parem nii, et seesama nina tegeleb sul sügelemisega...
Tema sügeleb ja sina sügad teda. On sügamine teadlik ja tahtlik tegevus? Arvatavasti on, kuigi konsultant võib mind sellise mõtte välja naerda.
Aga kas sa adsid oma käele teadlikult käsu liikuda nina juurde, haarata sellest küüntega kinni ja hakata neid liigutama?

Võibolla siin ongi see ajavahe ja mõtlemine enne mõtlemist: aju on juba valmis ärritusele reageerima ja kätt liigutama, aga sina pole seda endale veel teadvustanud, aga et sa oled selle sügamise oma kontrolli alla võtnud, ootab ta kannatlikult sinu otsust ja juhtnööre :o)

tsukts, 2005-06-21 11:52:15

Konsultant, 2005-06-20 12:48:26
Keegi ei tea, miks valmisolekupotentsiaal tekib, kuid tagajärgede üle võib aastate kaupa targutada. :-)

Ma muidugi ei tea, äkki ma olen midagi maha maganud ja tänapäeva teadus ennam mingist ärritusest ei räägi...
Kuid ma siiski arvan, et Libet pidi oma katsetes mingi ajamõõtmise nullpunkti ikka tegema, mitte niisama lambist stopperit käivitama.

Või kuidas sina arvad?

tsukts, 2005-06-21 12:10:40

Vanasti oli tark see kes teadis kui vana on päike

Mida vähem ma tean, seda targem ma olen, sest seda vähem on seda, mida ma tean, et ma ei tea.

Hele pole tark, Hele on uudishimulik õpilane, kes teatab teistele, mida ta õppinud on, vähemalt sellised peaksid olema tänapäeva teadlased, erinevalt tarkadest, kes teavad kõike, sest neil on olemas tarkade kivi, mis kõik kullaks muudab... kellel on selleks jumal, kellel tõmblemised... sry, vibratsioon ja kellel Wilbur.

Hele, 2005-06-21 12:16:57

Sama lingi alt:

First, a brief overview of the basic discovery: Libet asked people to move their wrist at a time of their choosing. The participants were asked to look at a moving dot that indicated the time, and note the precise time when they decided to flex their wrist. The participants reported having the intention about 200 milliseconds before they actually began to move. Libet also measured the “readiness potential” in the brain, which is revealed by activity recorded from the supplementary motor area of the brain (which is involved in controlling movements). This readiness potential occurred some 550 milliseconds before the action began. The brain events that produced the movement thus occurred about 350 milliseconds before the participant was aware of having made a decision. Libet shows that this disparity is not simply due to extra time required to note and report the time.

Hele, 2005-06-21 12:29:19

33338 08:44

Inimsööja Ellotška olevat 300 sõnaga kenasti hakkama saanud, seega on eputamisvastastel arenguruumi veel küllalt.

tsukts, 2005-06-21 12:37:02

Hele, 2005-06-21 12:29:19

Need olid vist mumba-jumba või mis suguharu inimsööjad need olidki, kes kasutasid 300. sõna.

Ellotška sa hakkama kolmekümnega

uoh :o)

andrus, 2005-06-21 12:42:26

muiste oli otsene teadmine mida jagasid kõik ja rääkisid sageli suisa tänapäeva mõistes vanasõnus

töö kiidab tegijat
kuis töö nõnda palk jne

lisaks sellele olid aga ka teadmamehed kes teadsid ka varjatut

seda et päike on 1 päev vana ja sünnisõnu

need kes teistega tähendamissõnus ja mõistatustes rääkisid

elik lisaks ohvritele ja riitustele oli ka sellega kaasnev sõnatraditsioon

ehk tänase protestantismi (sõnakeskse) kiriku eelkäija

tänane kirik peaks küll olema pigem juba pildikeskne kui kirjakeskne (siit hüpotees et ortodoksidel on postmodernismis stardieelis - tõestage või lükake ümber)

need olidki vanasti teadlased

vaat nii

andrus, 2005-06-21 12:43:09

see oli vanasti ülim teaduslik tõde et päike on 1 päev vana

andrus, 2005-06-21 12:45:59

sünnisõnad olid olised omaaegse kõrgtehnoloogia juures näiteks sepakunstis

kuna andsid väe materjali üle

nii oli tehnoloogia siis nii riitus kui religioon

mida arvutikunst vist kuigivõrd tänagi on

Hele, 2005-06-21 13:00:06

ah et lausa 30 sõnaga peaks hakkama saama
oh me irmpsad eputrillad ;-)

toomas, 2005-06-21 13:21:49

Hele algosakestenimed võivad põhimõtteliselt väga hästi olla birthspellid/sünnisõnad ka tänapäeval - minu jaoks näiteks on nad seda kindlasti, ma usun füüsikat. Ma saan füüsikas kaasa rääkida selle uskumisega, see uskumine annab mulle füüsikas osaduse.

Jumal kui kõike organiseeriv lihtne printsiip hõlmab lisaks füüsilisele maailmale teised ja ka minuenda. Uskudes Jumalasse saan osaduse ka iseendaga, mis muidu jääks minu elu suures vaimses kaoses puuduma.

***