Droogid

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1186 kommentaari.

jpk, 2005-10-07 21:29:34

Po, jpk, 2005-10-07 21:23:44

Söömise näite puhul olen ma sinuga nõus, aga kuidas sa suhtud mitteeestlaseesse, mittekodanikku, mitteusklikku?

Jätame emotsioonid kõrvale, aga ikkagi on nad tulenenud eestlasest, kodanikust, usklikust, mis peaks nagu aprioorsed siis olema?

jpk, 2005-10-07 21:43:12

Heelium, jpk, 2005-10-07 21:15:13

/Raputab arusaamatuses pead/

Nu mida kuradit peaks praegu sinusse puutuma, kas ma olen punapea või hoopis kiilakas?
Aga kui sa kirjutad jama, siis mis kuradima isiklikkust on selles kui ma seda kirjutatut jamaks nimetan? Isegi kui ma punapea olen?

DiaTheo, He, 2005-10-07 21:43:32

Pealegi meeldib väitlus nendega mulle hoopis rohkem, kui vägikaikavedamine jälgijaga, mis kipub juba sama mõttetuks teemaharuks minema, kui Njah'iga

Mõlemi, allakriipsutatuid pean silmas, väljahüüdmine ühe hingetõmbega ... on kõva mõttelapsus. Ühispind puudub, kui väga sa alust ka ei abstraheeriks!

Ja üldse, väitlus Njah´iga on parim, mis ühele ennast kontrollida soovijale juhtuda võib. Mitte ei saa aru, kuidas sa sellest sulle süllekukkunud suurepärasest võimalusest aru ei saanud:-((

Po, jpk, 2005-10-07 21:46:43

Seda juttu peaks sulle rääkima minust suurem sõnameister.Ikka oleneb sellest kas kõht on tühi või mitte,sõna ‘mitte’ on neutraalne, kirjeldav. Hinnang võib oleneda sellest kas jaotatu on sikkude või lammaste hulgas. Ja alati annab kasvõi naljaviluks pooli vahetada. Mitte-eestlaste hulka sattunu võib sama kamba jagada venelasteks ja mittevenelasteks, mittekodanik kodakondsusetuteks ja mittekodakondsusetuteks, mitteusklikud aga näiteks ateistideks ja mitteateistideks.

A muidugi võib olla et ma ei saa asjast õieti aru, kuid nii mulle tundub.

DiaTheo, 2005-10-07 21:55:47

...sõna ‘mitte’ on neutraalne, kirjeldav...

Siia sobib illustratsiooniks sinu eelmine mõttetuletis, milles mitteneutraalsest eitusest jutt - ebaeestlane:-)

jpk, 2005-10-07 21:57:27

Po, jpk, 2005-10-07 21:46:43

Nujah, aga kust neid sõnameistreid võtta... nää 3338 pea kah sieatat :o)))

Ma mõistan, mida sa öelda tahad, et ‘mitte’ näitab mittekuuluvust mingisse hulka.
Mittealgarv ei kuulu algarvude hulka, tehku mee seejuures mida tahame, mitteeestlane on ka Aafrikas mitteestlane... kuigi meid vaadataks imelikult, kui me hakkaks seal kohalikke mitteeestlasteks nimetama :o)))

Ma saan täiesti aru, et usklikud nimetavad sind ja mind omavahelises vestluses mitteusklikeks, aga kas seepärast peame meie end samamoodi nimetama ja elama seejuures mittemustmullavööndis?

Mulle tuleb selle mittetamise peale alaväärsuskompleks kallale :o(((

DiaTheo, 2005-10-07 21:58:57

33338 ja Toomas saavad kreepsu, kui meie heietusi lugema satuvad:-)

Aga las saavad, siis saavadki aru, kui sassi need targad keelemehed meie emakeele meie jaoks on vorminud:-)

jälgija, 2005-10-07 21:59:40

Näiteks, kui jälgija oleks näidanud mulle mu tekstis konkreetseid vigu, oleks see minu jaoks ok olnud.

Oleks vist kohe päris kindlasti kui oleks.

Üldiselt tekib selliseid tekste lugedes vägisi deja vu tunne seoses ühe teise enda arust lühidalt ja selgelt kirjutajaga, kes alati konkreetseid eksimusi nõuap, koos kommentaari numbriga ;-)

On see probleem sellega sinu jaoks lahendatud?

Loomulikult.
Pole lihtsamalt lahenduvaid asju kui olematud.

jälgija, 2005-10-07 22:01:22

Mulle tuleb selle mittetamise peale alaväärsuskompleks kallale :o(((

Pead vist mittetäisväärsuskompleksi silmas?

jpk, 2005-10-07 22:04:18

DiaTheo, 2005-10-07 21:58:57

Minu poolt neile kaks kreepsu :o)))

Mulle akkas meeldima, see Nietzsche mõte, et keel peab olema oma kujutluspiltide, oma mõtete edasiandmiseks, aga mitte ei pea ahendama neid :o)))

Niisiis kreepsud keelemeestele ;o)))

DiaTheo, 2005-10-07 22:04:58

Üldiselt tekib selliseid tekste lugedes vägisi deja vu tunne seoses ühe teise enda arust lühidalt ja selgelt kirjutajaga...

Ühtepidi nõus sinuga, aga teisipidi - Heeliumilt ju alles teine artikkel, tutvus temaga pole vist kuuvanunegi, samas kui ...

Aga jah, sina meil ju veelgi uuem! Kas võib järeldada sellest, et sul ka tutvus “ühe teise enda arust lühidalt ja selgelt kirjutajaga” samapikk on?

jpk, 2005-10-07 22:05:59

jälgija, 2005-10-07 22:01:22

Mkmm... ‘Mitte’ on neutraalne ja seepärast sellesse konteksti ei sobi.

DiaTheo, 2005-10-07 22:07:21

Jälle Polt hea adekvaat: ebaväärsuskompleks:-)

DiaTheo, 2005-10-07 22:13:26

Üks võimalus oleks meil veel “mitte”-kysimuses targemaks saada - B-B!

Kui ta ainult seda va prantslaste elueeskirja nii punktuaalselt ei võtaks ja kasvõi ühel ainsamal päevalgi üks kordki seksi unustaks ning “keelt ja riisi” pruukima soostuks!

Aaa ... taks, ära piilu nukka tagant, astu sisse! Sina ka meil ju üks hämmastav keelemees! Ja siis veel MitteTundmatu Naesterahvas ja ...

jpk, 2005-10-07 22:14:30

Pole lihtsamalt lahenduvaid asju kui olematud.
Ma olen ikka mõelnud sellele, et on olemas probleemid ja pseudoprobleemid - seokesed asjd, mida sa oma mõtetes probleemideks pead.
Aga misksed need olematud probleemid on, vaat sellest põle ma suutnud siiamaani aru saada. Kui ma ikka mõnda asja probleemina ei teadvusta, siis mis probleem ta ikka on?

Po, 2005-10-07 22:14:54

Minul ei tule miskit kompleksi. Fakt on, et mittemustmulla vööndis elan; ja kui peaks tulema tahtmine või vajadus end ilma ‘mitteta’ mulla peal elajana identifitseerida, teen selgeks jalgealuse mulla liigi ja ütlen näiteks, et elan liivsavimullavööndis. Ja teised, need teised elavad mitteliivsavimullavööndis.

Oh jah, emakeel ja mitte-emakeel....

jälgija, 2005-10-07 22:17:05

Ühtepidi nõus sinuga, aga teisipidi - Heeliumilt ju alles teine artikkel, tutvus temaga pole vist kuuvanunegi, samas kui

Kui kaua peab kollast värvi seina silmitsema, et teises kohas kollast värvi ära tunda?

Aga jah, sina meil ju veelgi uuem! Kas võib järeldada sellest, et sul ka tutvus “ühe teise enda arust lühidalt ja selgelt kirjutajaga” samapikk on?

Siin ta siis on, filosoofiaportaali põhiküsimus- kellel on pikem.

jpk, 2005-10-07 22:19:02

Po, 2005-10-07 22:14:54

Nu mõtle ikka selle peale, kui paljust sa ilma oled jäänd... sa elad miiteaafrikas ja mitteameerikas ja mittetroopikas ja mittearktikas ja mittemoskvas ja mittejaaapanis ja oled peale selle veel mitteusklik kaa...
Nu kas ei pane seoke asi nutma???

jpk, 2005-10-07 22:22:15

jälgija, 2005-10-07 22:17:05

Jälgijal on pikem kui konsultandil :o)))

Ainlt jama on selles, et jälgija saba on imelühike, Tema saab astuda Heeliumi sabale ja häästi pikkadele DT ja jpk sabadele, aga meie ei saa samaga vastata...

Nuuks :o((((

DiaTheo, 2005-10-07 22:32:29

Vaat siit on lugeda kõik see, mida Heelium sulle ette heitis:

DT: "Aga jah, sina meil ju veelgi uuem! Kas võib järeldada sellest, et sul ka tutvus “ühe teise enda arust lühidalt ja selgelt kirjutajaga” samapikk on?

ja Jälgija vastus:

Siin ta siis on, filosoofiaportaali põhiküsimus- kellel on pikem.

Ei ole see ei “filosoofiaportaali põhiküsimus” ega küsimus sellest, “kellel pikem”.

Küsimus oli hoopis selles, et “ühe teise enda arust lühidalt ja selgelt kirjutajaga” püüti siin aastaid korrektselt suhelda; viidates, tsiteerides, põhjendades. Alles pärast pikki aegu kuulutati tema tapeedid sisutult “kollasteks”.

Ja selles valguses ei tohiks minu küsimus ometi mittemõistetav (SIC! - mitte) olla: kui sinu tutvus “ühe teise enda arust lühidalt ja selgelt kirjutajaga” sama lühike on, kui Heeliumiga, siis on sinu kriitika ühte väärt, kui aga sinu tutvus “ühe teise enda arust lühidalt ja selgelt kirjutajaga” peaks palju pikem olema, siis teist.

Ja nüüd kerkib küsimus, mille Heeliumgi püstitas: kas sa EI saanud aru ... või sa oledki meil selline ... kriitik ilma argumentideta?

***